پس از عقب گردی 180 درجه ای و تقلب بزرگ،رخ داد

چراغ سبز فولکس به ایران

در حالی فولکس واگن چندی پیش و در پی رسوایی به وجود آمده در این شرکت بدهی هنگفتی را بالا آورد و ضرر بالایی را این برند اروپایی متحمل شد که امروز صحبت هایی جدیدی از سوی مسوولان این شرکت شنیده شده است.
چراغ سبز فولکس به ایران

به گزارش خبرنگار صنعت نویس، پس از رسوایی اخیر این شرکت در خصوص تقلب در اعلام میزان آلایندگی برخی خودروهای تولیدی، موضوع آنقدر برای این شرکت گران تمام شد که مسوولان این شرکت اعلام کردند با توجه به غرامت بالایی که این تقلب در پی داشت دیگر حاضر به سرمایه گذاری در جای دیگر نیستند.

جالب این است که صحبت های جدید با یک رسانه آلمانی انجام شده و طی آن یکی از مسوولان بلندپایه این شرکت اعلام کرده که به بازارهای نوظهور خودرویی در خصوص سرمایه گذاری فکر می کنند و نام ایران نیز به عنوان یکی از این کشورها آورده شده است و این طور عنوان شده " به بازارهای نوظهور دل بستیم و به بازار ایران امید داریم"

البته در ابتدایی که بحث فولکس در ایران شد، ایران خودرو به عنوان اولین همکار معرفی شد که این موضوع از سوی این شرکت تکذیب نشد. در ادامه نیز صحبت از شرکت ماموت به عنوان یک شریک خصوصی به میان آمد و حتی برخی گمانه زنی ها به سایپا نیز رسید.

همزمانی این صحبت ها با برچیده شدن تحریم ها و برطرف شدن مشکل سوئیفت در نوع خود جالب توجه است.

شاید بتوان این طور تحلیل کرد که غول خودروساز اروپا برای بازسازی معصومیت از دست رفته خود نیاز به بازارهای نوظهور نیز دارد و حالا کشورهایی مثل ایران یا برزیل بتوانند پله اول باشند.

لازم به ذکر است، چندی پیش این خودروساز آلمانی با ارایه اطلاعات به رگولاتورها، اعلام کرد سطح آلایندگی دی اکسید کربن حدود ۸۰۰ هزار خودرو کمتر از میزان واقعی ارزیابی شده اند. بعضی از این خودروها بنزینی هستند که به معنای فراتر رفتن رسوایی آلایندگی از خودروی دیزلی است.

فولکس واگن پس از اینکه اقدام به انجام تستهای آلایندگی کرد، این اشتباه را فاش کرد. این گزارش پس از اینکه فولکس واگن در سپتامبر اقرار کرد ۱۱ میلیون خودروی دیزلی این شرکت به نرم افزار غیرقانونی مجهز هستند که میزان آلایندگی آنها را کمتر از سطح واقعی نشان می‌دهد، ضربه تازه ای برای این شرکت محسوب می‌شود.

افزودن نظر جدید