به گزارش خبرنگار صنعت نویس،رنو پاییز امسال و در حاشیه نمایشگاه خودرو پاریس، تفاهم نامه همکاری مشترک با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران را امضا کرد، با این حال تفاهم نامه موردنظر هنوز به قرارداد تبدیل نشده و بنابراین دو طرف فعلا فعالت دو جانبه شان را آغاز نکرده اند.
در این شرایط و ازآنجاکه مشارکت رنو و سازمان گسترش به معنای حضور مسقل رنویی ها در ایران است، خودروسازان داخلی نمی خواهند این شرکت فرانسوی به رقیبی سرسخت برایشان تبدیل شود و از همین رو به دنبال مشارکت با رنو هستند.
حالا هم یک منبع آگاه در گفت و گو با خبرنگار ما از توافق نسبی ایران خودرو و رنو صحبت به میان می آورد که قطعا خبر خوبی برای سایپایی ها نیست. به گفته وی، ایران خودرو رنو به توافقی حدودا 80 درصدی بر سر تولید کوئید رسیده اند و احتمالا این خودرو ارزان قیمت میهمان کیلومتر 14 جاده مخصوص خواهد شد.
کوئید یکی از ارزانترین محصولات رنو به شمار میرود، برای بازار خودرو ایران گزینه مهمی بهنظر میرسد و بدون شک هر یک از دو خودروساز بزرگ کشور اگر بتوانند این محصول را میهمان خط تولیدشان کنند، قاعده بازی در بازار محصولات ارزان کشور را به نفع خود تغییر خواهد داد. در حال حاضر بازار 20 تا 30 میلیون تومان خودرو کشور تقریبا در دست سایپاییها است و با این حساب اگر کوئید به سایپا برود، قدرت این شرکت در محدوده قیمتی موردنظر بیشتر خواهد شد، با این حال اگر رنوییها کوئید را به ایران خودرو بدهند، این آبیهای جاده مخصوص هستند که میتوانند پس از سالها در بازار ارزان قیمتها خودی نشان دهند.