به گزارش صنعت نویس، حمیدرضا داوودزاده مدیرعامل بهمن موتور در نشستی خبری گفت:وقتی تولید مزدا3 کم و تقاضا برای آن زیاد است، طبیعی است که پیش فروش این محصول با چنین مشکلاتی روبرو شود.
وی افزود: پیرو دستور وزیر صنعت اطلاعات فروش مزدا ۳ را به مراجع مربوطه ارسال کرده ایم. داوودزاده با تاکید بر اینکه هیچگونه تخلفی در پیش فروش مزدا 3 اتفاق نیفتاده است، گفت: گروه بهمن، برای پیشفروش این خودرو، فرآیند و بخشنامه تهیه کرده و شرکت مگا کار، به صورت تخصصی فروش اینترنتی را آن را انجام داده است.
وی با بیان اینکه این شرکت در ارتباط با سازمان گسترش است، تاکید کرد: البته همیشه بعد از عملیاتهای فروش ناظران مختلفی از جمله سازمان بازرسی کل کشور، سازمان صنعت و سایر ارگانهای نظارت و سازمان صنعت این عملیات را چک میکنند. داوودزاده ادامه داد: به هرحال فروش به صورت اینترنتی بوده و در فروش اینترنتی ممکن است، افراد با تجربهتر بهتر ثبتنام کنند. وی با بیان اینکه 270 دستگاه مزدا 3 را برای تحویل یک ماه به صورت فروش اینترنتی و مستقیم و بدون اینکه نمایندگیها را عامل فروش قرار دهیم، عرضه کردهایم، گفت: محکوم شدهایم که کار سالم انجام ندادهایم ولی پس از بررسیهای سازمانها و نهادهای مربوط در مورد ثبتنام قطعا مسائل روشن خواهد شد.
داوودزاده مقصر اتفاقات اخیر را تولید کم و تقاضای زیاد بازار دانست و افزود: در یک ربع ابتدایی آغاز فرآیند فروش، 92 درصد موجودی فروخته شده و در دقایق بعدی رقابت برای خرید 8 درصد باقی مانده رخ داده که برد در آن شانسی است. مدیرعامل بهمن موتور با بیان اینکه ما به تعداد زیاد خودرو عرضه نکردیم، گفت: در این شرایط که برای تهیه قطعات خودروها مشکلاتی به وجود آمده است، مطمئن هستیم که این خودروها را در موعد مقرر به مشتریان تحویل خواهیم داد، زیرا قطعات آن به صورت کامل موجود است. وی با بیان اینکه اکنون قطعهسازان برای تامین قطعات به مشکل خوردهاند، گفت: قطعات وارداتی یا در گمرکات مانده و ترخیص نمیشود یا اتفاقات دیگری برای آن افتاده است. هنوز هم مشخص نیست که با اعمال تحریمها در چه شرایطی قرار میگیریم و آیا قطعهسازان موفق به تامین قطعه میشوند یا با مشکلات بزرگی روبرو خواهیم شد.
منبع عکس:عصرخودرو