کلاهبرداری یک اکانت اینستاگرامی از مردم

به "گالری آفتاب گناوه" اعتماد نکنید

این روزها با گسترش شبکه های مجازی، خریدهای آنلاین جایگاه ویژه ای نزد مردم دارد، به خصوص اینکه سبب صرفه جویی در وقت نیز می شود. با این حال، خریدهای آنلاین پروسه ای کاملا امن نیست و بسیار پیش آمده و می آید که شهروندان در این حوزه متضرر شده و به اصطلاح پول شان به باد می رود.
به "گالری آفتاب گناوه" اعتماد نکنید

به گزارش خبرنگار صنعت نویس، کلاهبرداری های اینترنتی پدیده جدیدی نیست، اما به نظر می رسد با توجه به گسترش شبکه های مجازی، کلاهبرداری ها این روزها افزایش یافته و از همین رو نیاز است شهروندان پس از کسب اطمینان لازم و کافی نسبت به فروشندگان آنلاین، اقدام به خرید و واریز پول به حساب آنها کند.
در این سال ها، خریدهای آنلاین از مسیر اینستاگرام رونق زیادی پیدا کرده، بستری که چندان امن نیست و بارها بابت احتمال کلاهبرداری پیج ها و اکانت ها موجود در این بستر، هشدار داده شده است.
در تازه ترین مورد که گزارش آن به پایگاه خبری صنعت نویس رسیده، یک اکانت اینستاگرامی اقدام به کلاهبرداری از برخی مشتریان کرده است.
این اکانت که با نام "گالری آفتاب گناوه" (gallery_aftab_genave) در اینستاگرام فعالیت می کند، در کار فروش لوازم خانگی است و مدعی است کالاها را با قیمت پایین تر از بازار عرضه می کند.
همین تبلیغات سبب شده برخی شهروندان بدون کسب اطلاعات لازم و کافی و اطمینان از معتبر بودن این اکانت، اقدام به واریز پول به حساب مربوطه کنند.
برخی مخاطبان صنعت نویس می گویند با وجود واریز پول به حساب فردی به نام حسین علیزاده، نه کالای خریداری شده، ارسال شده و نه صاحب اکانت به پیگیری های تلفنی و آنلاین پاسخ می دهد. به گفته آنها، با وجود اینکه در اکانت اینستاگرامی (gallery_aftab_genave) اعلام شده امکان خرید حضوری هست، ظاهرا اصلا چنین فروشگاهی در گناوه فعالیت ندارد.
صنعت نویس به نمایندگی از افراد متضرر، این ماجرا را تا حصول نتیجه لازم پیگیری خواهد کرد. از همین رو افرادی که از ناحیه این اکانت متضرر شده اند، می توانند اطلاعات خود را به پایگاه خبری صنعت نویس ارسال کنند.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید