بیکاری، مشکل بزرگ اقتصاد ایران

رئیس اتاق بازرگانی،صنایع و معادن تهران با اشاره به اینکه بیکاری مشکل بزرگ اقتصاد ایران است، گفت: رشد اقتصادی در کشور پایین است و باید تداوم رشد اقتصادی در سال‌های آینده را شاهد باشیم.

صنعت نویس: مسعود خوانساری در هفدهمین جلسه هیات نمایندگان دور هشتم اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران به مشکلات اقتصادی در کشور اشاره کرد و گفت: اقتصاد ما با مشکل روبه‌رو است و اگر چه امسال از رکود خارج می‌شویم، ولی رشد اقتصادی پایین است.  

وی با اشاره به اینکه مهمترین موضوع تدوام رشد اقتصادی در سال‌های آینده است، افزود: وجود بیکاران و افزایش آنها مشکل بزرگ اقتصاد ایران است و رشد اقتصادی پایین نیاز به این دارد که در اتاق ایران در این زمینه همفکری بیشتری انجام دهیم. اتاق ایران در اقتصاد کشور جایگاه خوبی یافته است و اگر این همدلی بین اعضا حفظ شود، بطور حتم نقش اساسی در اقتصاد کشور خواهیم داشت.

خوانساری با بیان اینکه با اخلاق‌مداری و کمک اعضا و هیات رئیسه اتاق می‌توان در ارائه راهکارهای اقتصادی مؤثر بود، افزود: باید در نهایت با استفاده از کارکارشناسی پیشنهاداتی را برای اقتصاد کشور مطرح کنیم.

کاهش تسهیلات اعطایی به صنعت و کشاورزی

همچنین در این جلسه، ابوالفضل روغنی رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، با انتقاد از اینکه برخی مسئولان بخش خصوصی را مسئول قاچاق کالا به کشور می‌دانند، گفت: اتاق باید وارد چنین موضوعاتی شود تا این تصور ایجاد نشود که بخش خصوصی قاچاقچی است.

وی با بیان اینکه دولت برای برون رفت از رکود چند طرح پیشنهادی را ارائه کرده است، افزود: دولت یازدهم سه عملکرد مهم در کارنامه خود دارد اول موضوع کنترل تورم و کاهش آن، دوم ثبات در بازار ارز و سوم توافق هسته‌ای که شاید مهمترین عملکرد دولت کنترل تورم باشد.

روغنی با اشاره به اینکه خیلی از بنگاه‌های تولیدی در این مدت دچار معضلات اساسی شدند، اظهار داشت: دولت بسته‌ها و مشوق‌هایی را برای صنعت ارائه کرد اما پیش بینی منابع ۱۶ هزار میلیارد تومانی واضح و شفاف نبود و حتی رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد که بی‌انضباطی مالی در این منابع رخ داده است.

وی ادامه داد: سهم بخش مواد صنعتی و کشاورزی از کل مانده تسهیلات اعطایی بانک‌ها و موسسات اعتباری به بخش غیردولتی از ۵۰ درصد در سال ۸۱ به ۳۲ درصد رسیده است.

مهر

 

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید