تزریق ۱۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار از تبصره ۱۸ برای توسعه شرکت‌های حمل ونقل ریلی

معاون وزیر راه وشهرسازی گفت: از ۳ هزار ۶۰۰ میلیارد تومان اعتباری که در قالب تبصره ۱۸ بوده تاکنون ۱۲۰۰ میلیارد تومان برای توسعه شرکت‌های حمل ونقل ریلی استفاده خواهد شد.

صنعت نويس: جبار علی ذاکری معاون وزیر راه وشهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن با بیان اینکه دغدغه‌ها و چالش های شرکت‌های فعال در حوزه ریلی را شنیدیم و دغدغه‌های آنها برای ما بسیار مهم بوده است گفت: همواره علاقه‌مند هستیم که کاهش تصدی‌گری دولت در حوزه راه آهن کاهش پیدا کند و از ظرفیت و توان آنها برای بهبود وضعیت صنعت حمل ونقل ریلی استفاده شود.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین دغدغه‌های بخش ریلی تسهیلات بانکی و کمک‌هایی که دولت می‌تواند در این حوزه انجام دهد تا شرکت‌های حمل و نقل بتوانند فعالیت‌های خود را توسعه دهند.

معاون وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت ماده دوازده در جهت کمک به شرکت‌های بهینه سازی مصرف سوخت و فعالیت هایی که داشتند بسیار مهم وحائز اهمیت است گفت: شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران از سال گذشته از اعتبارات ۱۴۰۱ که حدود هزار میلیارد تومان بوده هنوز استفاده نکرده و ما امیدواریم که این ماده دوازده در یک ماه آینده تزریق شود .

ذاکری اظهار کرد: تعداد قابل توجهی از شرکت‌ها و همینطور مجموعه ما در ستاد اولویت بندی‌هایی انجام داد که به ستاد منتقل کردیم و از ظرفیت تبصره هجده هم برای امسال استفاده شده که ۳۶۰۰ میلیارد تومان بوده که ۱۲۰۰ میلیارد تومان آن را در چند روز گذشته با پیگیری های مقام عالی وزارت و همکاران ما در ستاد به نتیجه رسیده و به شرکت‌ها تزریق خواهد شد.

برچسب‌ها :

افزودن نظر جدید